• Start
  • Konstnärer
  • Kontakt
pekingrunda
  • Start
  • Konstnärer
  • Kontakt
La Donna Nervosa

La Donna Nervosa

City kaj

City kaj

Spira

Spira

Rispa

Rispa

ALEXANDER HADAD


"Mitt konstnärliga skapande utgår från två kulturella perspektiv - det orientaliska och det svenska. Sambandet och motsatsen mellan dessa kulturer utgör för mig en ständig källa till inspiration som gör att jag hela tiden finner nya vägar för mitt konstnärliga skapande. Kortfattat handlar mina verk om frihet och ofrihet.”


Medlem i KRO och KIFiN.


Besöksadress:


ATELJÉHUS PLANKGATAN

Plankgatan 18
602 19 Norrköping


mobiltelefon:

0736 523 024

www.alexanderhadad.se




Ringen I, stengodslera

Ringen I, stengodslera

Existens, stengodslera

Existens, stengodslera

Ringen II, mixed media

Ringen II, mixed media

karameller. Stengodslera

karameller. Stengodslera

MARGARETA BRANDIN

BERIT HAMMARBÄCK


"När jag målar, befinner jag mig som på en resa, vet inte, hur det ser ut vid resans slut, men målar tills ”jag känner igen mig”.
Det jag utgår ifrån är intryck, erfarenheter, upplevelser och minnen, som jag bearbetar under tiden jag målar. Målningen är färdig, när jag känner, att den svarar mot något inom mig, det stämmer, nu är den klar – inte ett penseldrag till!
I grafiken arbetar jag mer strukturerat och vet oftast, hur jag vill att trycket ska se ut, när bilden är färdig. Jag arbetar med bilden tills den ser ut, som jag tänkt. Det är inte alltid så, ibland blir man överraskad, slumpen spelar in, och då kan man utnyttja det så resultatet blir lite annorlunda- i bästa fall bättre. Blir det inte bra, får man börja om från början."



Besöksadress:


ATELJÉHUS KRONAN

Trädgårdsgatan 13
60224 Norrköping





I skogen

I skogen

Vänner II

Vänner II

Överhettat landskap

Överhettat landskap

Premiärbad

Premiärbad

ÅSA KUMMU


"Batiktekniken har kommit att bli det huvudsakliga uttrycksmedlet framför andra tiden 1969- 2010. Tekniken är alltid ny o inspirerande. Misstag i temperatur o färgblandningar, vax o kemihantering kan helt oväntat ge nya kunskaper o möjligheter. Har även provat på oljemåleri, grafik, keramik, skulptur mm. Av praktiska skäl har måleri i akvarell o tusch övertaget sedan 2011. Sedan 1985 har det föreställande bildskapandet övergått till alltmer förenklat o avskalat. Egna konstruktioner med geometri i grunden, lek med perspektiv, samt dekorativa mönsterkompositioner"

Medlem i KRO, KC-mitt, KIFiN, även tillhört Textilia i Göteborg.



Besöksadress:


ATELJÉHUS PLANKGATAN

Plankgatan 18
602 19 Norrköping





20190318_134235-1
20180404_104000
20190128_155533
20190317_143341

SANNA KOOSZ


"Sannas huvudsakliga uttryck är skulptur men delar sin tid i ateljén i Hallarna med sitt arbete som formgivare, illustratör och bildretuschör på en kommunikationsbyrå i Norrköping. Somrarna tillbringar hon framför staffliet på Öland.

Hon gillar att experimentera med det direkta och fragmentariska. För några år bytte hon material från keramik till papier maché. Det nya materialet ger henne stora möjligheter att jobba med formkontraster men ger också träning i tålamod.


Hennes figurer är lite skeva och darriga, precis som vi människor kan vara. Man balanserar och faller, bryter ett ben som behöver gipsas, tappar en arm eller glömmer bort att ta med sig öronen.Det är relationen figurerna emellan som är intressant. Hur dom förhåller sig till varandra och sig själva. En kan vara drömmande, längtande, blängade. Någon annan ser sur ut men kan vara lågmält lycklig på insidan. Det är nog det som gör att man känner igen sig själv och blir lite glad när man ser figurerna.


Sanna låter betraktaren skapa sin egen historia om karaktären och dess kontext. Det kan bli en spegelbild av betraktaren själv eller en reflektion av något nytt. Ibland får betraktaren lite hjälp på traven av ett ord eller ett namn som är klistrat på figuren. En nyckel till att öppna den egna fantasin.

Förutom att papier machén ger henne stora experimentella möjligheter så är det även Sannas avstamp i hållbarhetsdebatten. Hon tar det som utan vidare eftertanke skulle slängas och ger det nytt liv. Välkomna in i en värld av önskan att sticka ut men bara lite lagom, precis som alla andra."



Besöksadress:


Kulturkvarteret Hallarna, vån.3

Tunnbindaregatan 37C, Norrköping

http://www.koosz.se/






DSCF4503 (kopia)
DSCF4494
DSCF4347
DSCF4517

ANN-LIS ENLUND


"Arbetar med koppargrafik, teckning, kritmålning samt lite skulptur. I mina bilder vill jag gärna förmedla en rörelse. Mitt hjärta finns i den svartvita bilden. Kontrasten ljus – mörker fascinerar mig.

På senare år har dock även färgen fått plats i mina bilder. I grafiken arbetar jag då med etsningar i form av flatbitningar med viscositetstryck. Det är en spännande teknik, där man aldrig i förväg helt vet hur bilden kommer te sig." 



Besöksadress:


ATELJÉHUS PLANKGATAN

Plankgatan 18
602 19 Norrköping







äggkorg

äggkorg

Färd

Färd

Skikt

Skikt

Skogen

Skogen

ANNELI LINDBERG


"Jag börjar ofta med handens arbete och så överföra jag former och strukturer in i
nästa media, material. Använder återbruk av olika slag i mitt bildskapande. Skapar
Husmorsgraffiti - textil gatukonst som består, till största del, av virkade dukar och
lappar från secondhand. Jag står bakom Kvinnonätverket Hemma som gör
husmorsgraffiti i Norrköping. Textil, grafik, foto och blandteknik"

"




Besöksadress:


ATELJÉHUS PLANKGATAN

Plankgatan 18
602 19 Norrköping

www.svenskakonstnarer.se/galleri/AnneliLindberg







Virkverk

Virkverk

Virkverk liten

Virkverk liten

Virkverk beskuren

Virkverk beskuren

Kompostion

Kompostion

BO OLLS


"Konstnär och skulptör med lång erfarenhet av projektledning, platsutveckling, kulturutredning, kulturutveckling, kulturarv, utställningar, utsmyckningar och gestaltningsuppdrag inom statlig, regional, kommunal och privat verksamhet"




Besöksadress:


Skolgatan 8

602 25 Norrköping

mobil: 0709-115017









stenblomma

stenblomma

fenix

fenix

fragment-1

fragment-1

jordmor

jordmor


"Louise Waite (f. 1988) arbetar som konstnär, konstpedagog och projektledare. Hon har ställt ut som konstnär och curaterat program både lokalt och internationellt på institutioner som Wellcome Collection (uk), Fiskars Village Contemporary Art & Design Biennale (fin) och Galleri Krets (se). I sin praktik använder hon taktila och sensoriska material för att skapa konstverk som utforskar mötet mellan material, funktion och idé. Ofta får publiken smaka, lyssna och interagera med verken och samarbete med andra konstnärer såväl som publik och material ligger alltid i fokus. Hon intresserar sig för vår relation till arkitektur och mat som material, social samlingspunkt, ekonomi och symbolik. I hennes konstnärliga praktik använder hon sig av ätbara och autonoma material för att bygga interaktiva, sociala och efemära konstverk.  Hennes övergripande arbete har influerats av de frågeställningar som presenteras av Carol Duncan i boken Civilizing Rituals: Inside Public Art Museums, projektet FOOD av Gordon Matta-Clark och Carol Goodden, Lacans idéer om det imaginära och det symboliska samt den nordiska traditionen för självorganisering inom konsten. Tillsammans med textverket The Anthropophagic Manifesto av den brasilianske poeten och polemikern Oswald de Andrade och John Cages inställning till ljud och process har denna kombination av referenser byggt den grund som hennes konstnärliga arbete står på. Hon har en kandidatexamen i Fine Art Critical Practice BA (Hons) från University of Brighton (uk) samt en examen i projektledning inom kultur från Kulturverkstan i Göteborg (se). Tillsammans med konstnären Nina Jensen driver hon FLOCK, en nystartad plattform för deltagarbaserad konst. Hon var 2020 års mottagare av Östergötlands stora arbetsstipendium och kommer att ställa ut på bl a Verkstad Konsthall under 2021."



Besöksadress:


Kulturkvarteret Hallarna, vån.3

Tunnbindaregatan 37C, Norrköping

http://www.louisewaite.se











Before I Die I Shall Bake a Museum (2020) Foto: Hendrik Zeitler

Before I Die I Shall Bake a Museum (2020) Foto: Hendrik Zeitler

The Folly (2020) Foto: Mattias Givell

The Folly (2020) Foto: Mattias Givell

Baking the Space you are in (2018) Foto: Sergio Urbina | HIAP

Baking the Space you are in (2018) Foto: Sergio Urbina | HIAP

Baking the granary (2019) Foto: Kerttu Penttilä / Luovi Production

Baking the granary (2019) Foto: Kerttu Penttilä / Luovi Production

LOUISE WAITE

MARIE LILJEGREN KREUGER



"Jag jobbar med mitt seende vad gäller komposition, ljus ( varma / kalla
färger ) uttryck. Jag jobbar både ute i det fria landskapet och inomhus i ateljén.

Jag målar gärna av för att kunna analysera ljuset = färgen och formen. Det är viktigt med teckningen, så bra form, men färgen är också viktig för att skapa rum, form och uttryck. På sommaren använder jag mig gärna av akvarell , men även olja och tempera för att måla.
Jag vill uttrycka en inre känsla , måleri är som musik. Akvarell är friare pga vattnet i tekniken.
I ateljén experimenterar jag och jobbar med olja och ibland även tempera, testar på olika sätt att jobba fram förenkling/ abstraktion på bästa sätt såsom collage, måla i minnet och att ta intryck av målningar såsom akvareller , som är tolkningar direkt framför motivet. Jag gör hela tiden självporträtt i olja för att närma mig mitt inre och för att jobba med förenkling i både färg o form.
Det är nödvändigt att då och då studera naturen för ljuset, färgen och formens skull och sedan släppa fram mitt inre i mer intuitiva abstrakta målningar som berättar om olika känslor, minnen m.m.
Allt hänger ihop. Målet är att få fram ett bra måleri!"


Besöksadress:


ATELJÉHUS PLANKGATAN

Plankgatan 18
602 19 Norrköping






Röd

Röd

Min trädgård

Min trädgård

Peace piece

Peace piece

Självporträtt i grönt

Självporträtt i grönt

HANNA ADOLFSSON


"Att måla och skapa har samma effekt som att springa för mig. Jag blir tillfreds och lugn, min hjärna och själ får vila.  I skapandet är jag fri och får syre. I den fria formen och färgen. Där inget är rätt eller fel. En frizon.  Jag vill att konst ska vara för alla.  Min konst är för alla, för alla som vill."



Besöksadress:


Kulturkvarteret Hallarna, vån 2

Tunnbindaregatan 37C, Norrköping








Avskärmad

Avskärmad

Liv

Liv

Lust

Lust

Minnenas brunn

Minnenas brunn

ÅKE BJURHAMN


"Jag heter Åke Bjurhamn, konstnär med måleri som främsta gren.

Jag målar inte naturalistiskt utan koncentrerar mig på ett poetiskt uttryck i färg och komposition. Jag är utbildad vid Forum målarskola 1972-74."



Besöksadress:


ATELJÉHUS KRONAN

Trädgårdsgatan 13
60224 Norrköping






"Hos mig kan du köpa och/eller titta på akrylmålningar, Fine Art Prints, kolteckningar, collage; målningar i äggoljetempera, torrpastell och oljefärg. Titlar leder dig in i mina verk. Inne i bilden upptäcker du ofta något annat. Jag vill att du stannar kvar i upplevelsen, fortsätter att se nya saker.

Minnenas brunn, Liv, Lust och Avskärmad är delar av samma kreativa flöde, men med lång tid mellan de enskilda verkens tillblivelse."


Margareta Brandin

Medlem i KRO, SK och BUS



Besöksadress:


Kulturkvarteret Hallarna, vån.3

Tunnbindaregatan 37C, Norrköping

073 - 806 08 21

www.kamb.se





Den flygande holländaren

Den flygande holländaren

Båten

Båten

Blåmur

Blåmur

Blå träd I

Blå träd I

DANI SLIPICEVIC


"Mitt måleri har ursprung i landskapet som hämtar kraften ur det sublima som naturen erbjuder i olika former. Med de engelska naturmålarna och romantiken som förebild försöker jag stilisera landskapet till det absolut nödvändiga i mötet mellan det storslagna och människan.

Resultatet blir både hoppingivande, fascinerande och hotfullt. Scener som förebådar både pånyttfödelse och total utplåning av det som vi tar för givet."


Medlem i KRO och KIFiN.



Besöksadress:


Kulturkvarteret Hallarna, vån. 3

Tunnbindaregatan 37C, Norrköping

0703-041318

www.danis.se




Bron

Bron

Trädet

Trädet

Brytning

Brytning

I skogen

I skogen

ANDREAS GUSTAVSSON


"Mitt konstnärskap utgår ifrån nyfikenhet på material och tekniker. 

Lekfullhet i utforskandet av material och färger, till synes utan mål och syfte skapar ett suggestivt konstnärligt uttryck som med sin omedelbarhet fastnar hos betraktaren.

 

Jag  har studerat Kultur, samhälle och mediegestaltning - KSM vid Linköpings Universitet."




Besöksadress:


Kulturkvarteret Hallarna, vån 2

Tunnbindaregatan 37C, Norrköping




Spillras

Spillras

Vilanson

Vilanson

Ilskanson

Ilskanson

Läpps

Läpps

STEFAN TELEMAN


"Studerade vid konsthögskolan i Stockholm 1961-1966. Representerad vid Moderna Museet och andra konstmuseer utanför Stockholm.

Under lång tid har han arbetat med landskapsakvareller under sommarhalvåret medan övriga bilder tar upp sociala eller politiska motiv. Datorn och kameran är viktiga arbetsredskap, vilket inte hindrar mera klassiska metoder som tuschteckningar eller målning i akryl.

Stefan Teleman Synad, förlaget Futurum från 2004, är en biografi om Telemans konstnärskap (Bo Borg redaktör).

Boken SKVATT, som snurrar runt Domherrans äventyr, kom ut på eget förlag 2015 och den självbiografiska MINNS kom 2016.

Vid LL-förlaget har Stefan Teleman ”gjort” egna böcker och illustrerat andra.

Utanför konstnärsskapet har Stefan Teleman arbetat som lärare vid Teckningslärarinstitutet och vid Avdelningen för dekorativa konst på Konstfack i Stockholm (Deken) på sjuttitalet. Redaktörsjobbet vid KRO:s medlemstidning Konstnären avslutade stockholmstiden och 1981 flyttade Stefan Teleman till Norrköping där han fortfarande bor. (2021))

Senaste utställningar på SAABs konstförening 2019 och den retrospektiva ”Allvarsamma lekar” på Norrköpings konstmuseum 2019-2020."





Besöksadress:


ATELJÉHUS PLANKGATAN

Plankgatan 18
602 19 Norrköping

mobil: 070-290 45 72



Redaktören

Redaktören

Reinfeldt

Reinfeldt

HMK kungsfiskaren

HMK kungsfiskaren

Ordförande

Ordförande

AGNETA ÖSTLUND


"Konstnär, skribent, författare.


Inriktning:

Måleri i akryl och akvarell. Grafik i olika konstgrafiska tekniker, collografi, fotopolymer och screen. Teckning.


Det blir för det mesta i intervaller som jag arbetar med akrylmåleriet för att emellanåt växla till andra tekniker, som grafik och akvarell. Motivmässigt samlar jag olika intryck från främmande eller vardagliga platser och företeelser.

I akrylmåleriet blir det mer ett kontrollerat hantverk. När jag börjar på en målning har jag som oftast motiv och färger något sånär uppskissade i tanken. De kan ändras eller förkastas under arbetets gång. Inom grafiken och akvarellen låter jag nog mer tekniken än motivet att styra. De upplevs som mer okontrollerade, vilket jag periodvis uppskattar. Oförutsedda händelser uppkommer lätt när ett grafikpapper går genom tryckpressen, oavsett vilken tryckmetod som används, och akvarellfärgernas varierade pigment och kornighet är kända för att utveckla sina egna uttryck i kontakt med vatten och olika papperskvaliteter."





Besöksadress:


ATELJÉHUS KRONAN

Trädgårdsgatan 13
60224 Norrköping



No turn on Red

No turn on Red

Fem hästkrafter i Chicago

Fem hästkrafter i Chicago

Hoppet

Hoppet

Street scene with pink lines

Street scene with pink lines

MIKAEL GUSTAVSSON


"Observatör med förkärlek för det nötta. 


Jag har alltid varit kreativ. Under många år ägnade jag mig mycket åt musik. På grund av sjukdom tappade jag hörseln och fick hitta nya vägar för mitt skapande. När jag lärt mig lite teckenspråk var det dags att träna på att använda tolk. En kurs skulle det bli. Att det skulle vara någon form av skapande var självklart, men att det ju blev keramik var mera en slump. Hade turen att få en mycket inspirerande lärare. Hade min första utställning 2008 och sedan dess har det rullat på i långsamt tempo.


Jag hämtar mycket inspiration från det som är nött och slitet. Mina skulpturer har ofta lite eller mycket patina över sig. Det som har blivit slitet är också det som har varit med om något. Det som varit med om något har en historia och det är historian som är intressant. Jag vill gärna att betraktaren ska hitta någon form av historia i mina skulpturer. Den kan vara allvarlig men lika gärna komisk. När man är döv ser man saker och sammanhang lite utifrån. Jag är i stor utsträckning observatör. I det där utanförskapet, kan jag oxå hitta inspiration som kan bli skulpturer. Man ser saker hända men vet inte riktigt varför. Det är bra för fantasin att bygga sin egen historia av de pusselbitar man har. 

Som keramiker får man lära sig tycka om det som blev. Leran är ett levande material tills det är färdig bränt.


Det kan vara frustrerande att ens alster alltid förändras och deformeras när de krymper genom oftast två  bränning. Det är heller inte möjligt att veta på förhand exakt hur en oxid kommer ta. Utfallet kan hamna väldigt långt från den ursprungliga tanken. En konstnärsvän sa en gång: 
”man måste lära sig tycka om det som blev” Tycker det är ett bra motto för mycket här i livet."





Besöksadress:


meddelas senare

migust.se



Ett svårt år

Ett svårt år

Rullen

Rullen

Epidemiologen och Journalisten

Epidemiologen och Journalisten

Mighty ducks

Mighty ducks

JONNY OLSSON GRUNDSTRÖM


"Arbetar i huvudsak med fotografi och måleri som en kombination i en och samma bild.

Alla mina verk är baserade på fotografier som jag själv tagit och samlat på mig ute i naturen eller i folkvimlet. Väl hemma har jag upptäckt verkligheten på nytt. I vissa fall har jag använt hela bilden som den är och i andra bara en liten del av bilden som jag sedan förstorat. Bilderna överför jag i de flesta fall på duk för att sedan angripa ytan med pensel och oljefärg, detta för att förstärka uttrycket och känslan i bilden."


Medlem i KIFiN.



Besöksadress:


KONSTFORUM NORRKÖPING
Saltängsgatan 19
602 22 Norrköping


mobil:073-832 30 63





Vera

Vera

Berlin in my mind

Berlin in my mind

Och jag sluter mina ögon

Och jag sluter mina ögon

En timme en dag, inte mer

En timme en dag, inte mer

ANNE-BRITT STRANNERKLINT

Denobesvaradefrågan ” Vad kommer först ? Form eller innehåll…


”Mitt skapande liv med färg, form och material är mitt redskap att utforska livets olika strukturer former och vägar. Om jag sedan får en respons av en betraktare genom ett ifrågasättande eller ett igenkännande är konsten igång, livskonsten alltså!

När jag ser tillbaka på mina år med mitt skapande ser jag olika perioder och just nu sedan snart två år utforskar jag en gammal målarteknik; äggoljetempera som jag nu är helt såld på. Inspirationen till att återuppta den tekniken igen ( som jag bl.a lärde mig på Konst och Natur, Nyköping 1994-1996) var när jag hörde Lena Cronkvist berätta om sitt måleri på radio och om äggoljetemperans självlysande effekt i de verk hon skapat.


Det ville jag genast prova och satte igång och det håller jag på med än.

Just nu i undantagstillstånd corona -tider har jag utforskat relationer på olika sätt genom bl.a temat tröst avstånd.

För att få umgås med min familj har jag nu gått in i porträttmåleriet och ägnar varje familjemedlem tid i min atelje på Frö gård genom att långsamt och metodiskt få vara med dem en och en i taget.


Ett vilsamt och kärleksfullt relations - skapande med äggoljetempera som form och relation-distans som innehåll . Det kommer att få ta sin tid. Och det känns så spännande !

En kort resume´ av vad som tidigare har utforskats är mitt finska ursprung i foto-collage-måleri som en period var en teknik jag ägnade mycket tid åt.

Projektet ” UNDERLIGT ” var ett annat måleri-skrivprojekt under ett helt år , akrylmåleri på tapetrullar, konstverket blev sammanlagt 110 m långt. En snabb målning varje dag samt en reflekterande kort text till dagsmålningen. ”



Besöksadress;


Meddelas senare

Denobesvaradefrågan

Denobesvaradefrågan

Tröst och avstånd

Tröst och avstånd

Motsats

Motsats

Längtar till ifrån

Längtar till ifrån

KENNET STRANNERKLINT


Fotograf och filmare


"Arbetat med fotografering och filmning sedan 1975. Stillbildsberättelser, dokumentärer- och dramafilm-produktioner.


I mitt skapande, oavsett om det är rörliga eller stilla bilder, är berättandet det viktigaste. Motiven ska ge en eftertanke, som kan fortplantas i en ny tanke. Målet är att innehållet ska starta en process som kan leda till någon form av slutsats, för att kanske leda vidare till en annan människa."



Besöksadress;


Meddelas senare

Undantagstillstånd 1

Undantagstillstånd 1

Undantagstillstånd 2

Undantagstillstånd 2

Undantagstillstånd 3

Undantagstillstånd 3

Undantagstillstånd 4

Undantagstillstånd 4

LENA SVEDJEHOLM


"Återvinning är ledstjärnan i min konst. Skapandeprocessen kan liknas vid ett mycket långsamt, nästan meditativt pusselbygge. Små, små pappersbitar - rivna ur veckotidningar och reklamblad - fogas samman till nya motiv. Finishen görs med markerpennor, akrylfärg och ett lager lack."

 

Jag är medlem i SK.


Besöksadress:


Kulturkvarteret Hallarna, vån. 3 

Tunnbindaregatan 37C, Norrköping

0

www.lenasvedjeholm.com

Triple V

Triple V

The Last Waltz

The Last Waltz

Home

Home

Fall

Fall

ANNA-STINA GERDIN


"Anna-Stina Gerdin är född i Lindesberg, 1967. Som barn lärde hon sig olika hantverk som t ex växtfärgning och näverflätning. Detta har haft stort inflytande på hennes kreativitet och konstnärskap. Under många år sysslade hon med silversmide och nu använder hon textilier och andra material i sina arbeten. Hon gör avtryck av olika material på sina tavlor och söker olika sätt att inkludera oväntade material i sina skapelser.


Hon använder flytande akrylfärg som hon häller över duken. I den våta färgen experimenterar hon med att göra avtryck av olika material som spets, stenar, äggskal mm.


När hon arbetar väljer hon att följa impulsen så långt som möjligt. Hon låter färgen leda vägen och målar intuitivt. Efter många lager färg bestämmer hon slutligen vad hon vill måla fram och förtydliga för betraktaren.

Konstnären tycker att det är fascinerande att människor ofta ser olika saker i hennes målningar och att tavlorna kan bli något att mötas kring och samtal uppstår. Temat för hennes målningar är fantasirika och hon låter gärna möten uppstå mellan figurerna. Ofta är det modiga barn som inleder samtal med stora drakar eller andra sagolika figurer.


Sedan 2011 har Anna-Stina sin egen ateljé i Åby, utanför Norrköping.

Anna-Stina har haft flera utställningar i Sverige och utomlands. Hon är medlem i Svenska Konstnärsförbundet."


Besöksadress:


Kulturkvarteret Hallarna, vån. 3 

Tunnbindaregatan 37C, Norrköping


Drömpromenad

Drömpromenad

Närvaro

Närvaro

Oväntad vänskap

Oväntad vänskap

Gudinna

Gudinna

KERSTIN M LINDGREN


Konstnär, konstpedagog och designer


Från Norrköping, utbildad bl.a. i Norrbotten och HDK, Göteborg.


Målar oftast i akvarell eller i akryl. Skapar även i multimedia, med korta händelser, små dagsländor på sociala medier med egen konst eller fotografier med tillhörande text och/eller musik. Ett lekfullt sätt att arbeta och uttrycka sig.


Allt eftersom har min konst blivit friare och uppstår från tankar, upplevelser och erfarenheter. Ibland kan resultatet överraska mig, då bilden berättar mer än väntat.


Natur, kultur och möten med människor inspirerar och att skapa bilder är för mig ett sökande, ett sätt att uttrycka och förmedla en känsla.


Medlem i KRO och KIFiN


Besöksadress:


KONSTFORUM

Saltängsgatan 19

602 22 NORRKÖPING


mobil: 070- 5217105

Nära

Nära

Kvällspasset

Kvällspasset

Filosofen

Filosofen

Tonår

Tonår

LENA LUNDSTRÖM



Scenograf och glaskonstnär.
Utbildad vid glasskolan i Kosta. Gjort en mängd konstglas. Har arbetat i Dekoratelje på olika teatrar i 30 år och gjort scenografier mestadels till opera och musikaler.
Samt även några Basutställningar för museer.
Några offentliga utsmyckningar, bl.a. Centralsjukhuset i Karlstad


instagram.com/lenalundstrom_art




Besöksadress:


KONSTFORUM NORRKÖPING
Saltängsgatan 19
602 22 Norrköping



Spira

Spira

Ariel

Ariel

Gör om, gör rätt

Gör om, gör rätt

Copyright 2021 © Alla rättigheter förbehållna

pekingrunda
kontakt@pekingrunda.se